ABOUT

100 VOTE T-Shirts PROJECT >> 「音楽xアートx社会をひとつにつなぐ、カルチャーのショッピングモール」をテーマに掲げるフェスティバル『THE M/ALL』が、そのコンセプトをさらに進める一歩として、様々な分野のデザイナー、アーティスト、フォトグラファーとコラボレーションし、100種類のメッセージTシャツを製作・販売するプロジェクトを開始します。 Tシャツデザインのモチーフになるのは、 社会問題や政治的イシュー、カルチャーについてのメッセージから、 日々の生活の中にある身近な事柄をテーマにしたものまで多種多様に展開。 多くのメッセージTシャツの中から、 「わたしはこれ」と思えるものを、自らの手で選ぶこと。 そして、それぞれの日常の中でそのメッセージを身に付けること。 それもひとつの「投票(VOTE)」であると私たちは考えます。 グッズの売り上げについて>> THE M/ALLは2019年秋、第2回となる「THE M/ALL 2019」の無料開催を目指しています。 当サイトで販売する全グッズの売り上げは、グッズの実費を除いた収益の半分をデザイン費としてデザイナーに還元、残り半分を『THE M/ALL 2019』の無料開催実現のための運営費として使用させていただきます。 ※一部商品は、チャリティーとして環境団体・人権団体などに売り上げを寄付します。詳しくは各商品ページをご覧ください。 THE M/ALL>> 2018年よりスタートした「音楽xアートx社会をひとつにつなぐ、カルチャーのショッピングモール」をテーマにした都市型フェスティバル。 日本を代表する文化の発信地・渋谷を舞台に、WWW、WWWX、 WWWβ、GALLERY X BY PARCOの4会場を横断して開催。 「若い世代を中心に全ての人がカルチャーに触れ、学ぶことのできる機会をつくる」という理念のもと、クラウドファンディングを実施。目標額を大きく超える支援を達成し、完全無料開催という快挙を実現した。 2018年参加アーティストはコムアイ、Gotch( ASIAN KUNG-FU GENERATION)、田我流など。メジャーからアンダーグラウンドまで幅広いラインナップで、会場となったWWWの最高動員記録を塗り替えるなど、大きな盛り上がりを見せた。 https://the-mall.stores.jp/about 100 VOTE T-Shirts PROJECT >> 『THE M/ALL』is a festival conceived as “a cultural shopping mall where music, arts and communities meet.” As a first step forward for the project, We have begun collaborating with various designers, artists and photographers to produce 100 differently-designed T-shirts. The themes for the designs of the T-shirts vary from social issues, thoughts on cultures to trivial incidents in our daily lives. To choose among the message T-shirts what you consider as “yours” and wear them. We consider the act as an act of “voting”. Proceeds will be used for...>> Our aim is to organize the second 「THE M/ALL」 festival free of charge in the autumn 2019. Net proceeds of sales of items on this website will be equally divided between the designers as design fee and us for organizing the 『THE M/ALL 2019』festival. * Proceeds of sales of some items go to environmental groups or human rights organizations. Please check notes on the items for the details. THE M/ALL>> 『THE M/ALL』is an inner-city festival conceived as “a cultural shopping mall where music, arts and communities meet” which started in 2018. The first edition took place across Shibuya, cultural centre of Tokyo, at WWW, WWWX, WWWβ, GALLERY X BY PARCO. We started a crowdfunding campaign to “create an opportunity where everyone, especially younger generations, can enjoy and learn about culture”. Our campaign far exceeded the goal and we were able to throw the festival completely free of charge. Various artists from mainstream to underground, such as KOM_I, Gotch (ASIAN KUNG-FU GENERATION), Dengaryu, took part in the『THE M/ALL 2018』. The event was a huge success and WWW recorded the highest ever attendance.